سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ باران
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   باران 76  

سه شنبه 101 تیر 14  10:39 عصر

یش از حد داغ بودن یا سرد بودن خودرو، هر دو می‌توانند در روند کار موتور، مشکل اینجاد کنند. رانندگان متوجه داغ یا سرد بودن موتور می‌شوند اما فقط تعداد کمی از آنها می‌دانند که در این مواقع چه کاری باید انجام دهند؟ برای حل این مشکل ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنیم و بعد از آن یاد بگیرید که چگونه میتوان بد روشن شدن خودرو در هوای گرم را حل کرد.

گرمای تابستان میتواند باعث کندی قسمت موتور در ماشین شود. گرم بودن بیش ازحد موتور نیز گاهی اوقات این مشکل را بوجود می‌آورد و شروع کار برای آن دشوار است. شایع‌ترین دلیل این مشکل مربوط به سوخت می‌باشد؛ زیرا هنگامی که اتومبیل خیلی گرم شود، سوخت به خوبی گردش پیدا نمی‌کند. بنابراین موتور به موقع و به راحتی روشن نمی‌شود یا در مواقعی که موتور بیش از حد داغ شده باشد اصلا به کار نمی‌افتد.

موتور خودرو تا زمانی که خاموش نباشد دمای آن حفظ می‌شود. در این زمان که بیشترین بخار در حال گردش است اگر موتور خاموش شود احتمال کار نکردن آن خیلی زیاد است.

علت دیر استارت خوردن خودرو در هوای گرم
نقش هوای گرم بیرون با دمای گرم موتور
در هوای گرم، فرآیند تبخیر سوخت سریع‌تر است. گاهی اوقات در این زمان‌ها یعنی به هنگام تابستان، پالایشگاه‌های سوختی، مخلوط سوخت را تغییر می‌دهند و سوخت‌هایی با نوسانات بالاتر را به پایین‌تر تبدیل می‌کنند. این امر به دلیل هوای فصلی است چون در هوای گرم سوخت زودتر تبخیر شده و برای جبران آن باید این کار را انجام داد و اگر پالایشگاه‌ها به سوخت ناپایدار بالاتر بازگردند باعث می‌شود که در این هوا موتور تحت تاثیر قرار بگیرد و بخار بیش از حد ایجاد شود و خودرو از کار بیفتد.

سوخت
اگر موتور شما بیش از حد گرم شود بخارات خاصی وجود دارند که باعث انسداد مسیرهای آن می‌شوند و همان طور که گفته شد گردش سوخت را سخت‌تر کرده و در نتیجه باعث بد روشن شدن خودرو در هوای گرم خواهند شد. البته خودروهای دارای سوخت انژکتور عملکرد بهتری دارند؛ زیرا سوخت با فشار زیاد در انژکتور نگه داشته می‌شود و دیگر در گردش هوای گرم مشکلی نخواهد داشت.

موتورهای تزریق سوخت
از آنجا که سوخت با فشار بسیار شدید در داخل انژکتورها باقی می‌ماند، موتورهای تزریق سوخت باعث می‌شوند کمتر از این مشکل رنج ببرید. موتورهای تزریقی سوخت نسبت به موتورهای دیگر به راحتی توسط بخار جا به جا نمی‌شوند.

روغن
شاید هم بد روشن شدن خودرو در هوای گرم با روغن خودرو ارتباط داشته باشد. زیرا روغن موتور معمولی در دماهای بالا به راحتی تجزیه می‌شود و به همین دلیل در ماه‌های گرم تابستان باید کیفیت روغن موتور را افزایش داد تا سوخت به خوبی در گردش باشد و در نتیجه موتور هم به خوبی کار کند.

 

باتری
اگر از دیگر جهات به این قضیه بنگریم، میتوان گفت شاید این مشکل از باتری خودرو باشد، زیرا حرارت بالا، عمر باتری را سریعاْ کم می‌کند. به دلیل اینکه باتری‌ها حاوی مایع هستند و در گرما تبخیر می‌شوند. هوای گرم، باتری ماشین را تحت تاثیر می‌گذارد. درست است که خرابی باتری در هوای سرد بیشتر رخ می‌دهد اما معمولا این چیزی نیست که مشکل را به وجود آورده باشد. تخلیه منابع باتری به احتمال زیاد در فصل گرم تابستان رخ می‌دهد پس احتمال فرسوده شدن باتری در تابستان بیشتر از زمستان است. دینام ماشین می‌تواند منبع دیگری برای ایجاد این مشکل باشد، اگر در صورت عدم عملکرد، سرعت شارژ بیش از حد بالا رفت، باتری شما دچار مرگ می‌شود و ممکن است هیچ علامت هشداری هم نداشته باشد و ناگهان از صبح یک روز، دیگر شروع به کار نخواهد کرد.

نکاتی برای افزایش طول عمر خودرو
عادات رانندگی شما نیز می‌تواند در عمر باتری تاثیر گذار باشد؛ سعی کنید بیشترین بهره را از باتری خود ببرید.

سطح آب رادیاتور خودرو را بررسی کنید؛ اگر با کار نکردن موتور مواجه شدید، حتما از آن اطلاع پیدا کنید و این عمل را در هنگام خنک بودن موتور انجام دهید تا باعث ورود هوا به داخل رادیاتور و ایجاد اختلال در آن نشود.
بصورت دوره‌ای از سطح روغن موتور خودرو و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
به هنگام شارژ کردن باتری توسط دینام، از صحیح شارژ شدن آن اطمینان حاصل کنید.
قسمت بالای باتری را همیشه تمیز نگه دارید. همچنین وجود گریس‌های خاکی و روغن موتور می‌تواند روی باتری تاثیر منفی داشته باشد. حواستان به خوردگی و به اصطلاح سولفاته شدن قطب‌های منفی و مثبت آن باشد، خوردگی غالبا به رنگ آبی و به عنوان عایق عمل می‌کند و جریان را کاهش می‌دهد.
سعی کنید باتری خود را به موقع تعویض کنید.
آب رادیاتور و روغن موتور خودرو را هم فراموش نکنید.

9 نکته مهم برای مراقبت از خودرو در فصول گرم سال
نگهداری از خودرو در روزهای گرم تابستان نیاز به تخصص و دانش آنچنانی ندارد و با دانش و آگاهی مختصری درباره نحوه عملکرد قطعات مختلف خودرو می‌توانید از خودروی خود به نحو بهینه استفاده کنید.

1- باز نکردن ترموستات خودرو در تابستان
برخلاف نظر بعضی تعمیرکاران و رانندگان، وجود ترموستات روی موتور در فصل گرم تابستان ضروری است. زیرا باعث می‌شود موتور در ساعات اولیه روز به سرعت به دمای نرمال برسد.

2- بررسی سیستم کولر
از آنجایی‌که روشن کردن کولر توان زیادی از موتور می‌گیرد و مصرف سوخت را بالا می‌برد بهتر است با انجام سرویس‌های مورد نیاز از کولر به صورت بهینه استفاده کرد.

3- بررسی سیستم خنک کننده پیش از ریختن ضد یخ
قبل از ریختن ضد یخ، ترموستات، پمپ آب، شیلنگ و درب رادیاتور را به خوبی بررسی کنید.

4- سیال خنک کننده
سیال خنک کننده در دراز مدت خواص خود را از دست می‌دهد و نقطه انجماد در آن بالا رفته و اسیدی می‌شود. بهتر است هر هزار کیلومتر یا هفته‌ای یکبار سیال خنک کننده خودرو را بررسی کنید.

5- بررسی تسمه پروانه
با شروع گرما تسمه پروانه حتما باید بررسی شود. معمولا هر هشت تا ده هزار کیلومتر باید تسمه پروانه خود را بررسی کنید.

 

6- سطح روغن خودرو
سطح روغن خودرو باید در کل سال کنترل شود اما در فصول گرم این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس حتما روغن موتور، روغن جعبه دنده و دیفرانسیل خودروی خود را بررسی کنید.

7- بررسی باد تایرها
شرایط جوی گرم، هوای داخل تایرهای خودرو را منبسط می‌کند و خطر ترکیدگی تایرها را بالا می‌برد. پس با شروع فصل گرم حتما باد تایرها را تنظیم کنید.

8- پرکردن مخزن شیشه شوی
خالی بودن آب مخزن در فصل گرما سبب خشکی، شکنندگی و خرابی مخزن می‌شود.

9- مراقب بودن دمای خودرو
همیشه نسبت به آمپر خودروی خود آگاه باشید به ویژه اگر در مناطق گرم رانندگی می‌کنید. اگر دمای خودرو بیش از حد بالا رفت حتما خودرو را متوقف کنید.

رعایت این موارد باعث می‌شود به مشکلات گفته شده دچار نشوید و در هوای گرم تابستان نیز به راحتی رانندگی کنید و از سلامت و درستی خودروی خود لذت ببرید.


منبع:
http://car-alavi.ir/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d9%87%d9%88%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%85/

 


 
<      1   2      
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
جمعه 103 فروردین 10
امروز:   8 بازدید
دیروز:   10  بازدید
فهرست
آشنایی با من
لوگوی خودم
وبلاگ باران
اوقات شرعی
لینک دوستان
فنی و مهندسی
مارکت فایل
مدیکال سایت
آپلود فایل
دانلود آهنگ جدید
دانلود فیلم
مشاوره حقوقی
خرید آپارتمان
دانلود کتاب علوم غریبه و طلسم
سایت رسمی حرف آخر
مجله اینترنتی ایما
دارالترجمه رسمی
عکس پروفایل
دکوراسیون داخلی
فیلم برتر- دانلود فیلم
دانلود آهنگ رپ
کسب درآمد از پاپ اپ
دانلود آهنگ
دانلود آهنگ جدید
معاینه پرده بکارت
سرور مجازی
پرتال تفریحی
رژیم لاغری
لوازم تحریر فانتزی
آپلود عکس
آپلود
جم برول استارز
خرید سفره قلمکار اصفهان
مجله دکتر-تناسب اندام
parsu.ir/industry
دانلود اهنگ قدیمی
مجله اینترنتی
مداد
دیجیتال مارکتینگ
بلیط هواپیما شیراز
خرید فالوور ایرانی
بهسان اندیش
خرید لوازم ورزشی
خدمات برق
خرید بیت کوین
خرید ارز دیجیتال
نحوه گرفتن بک لینک
پاپ ملودی

خرید تلویزیون

تلویزیون سونی

سینما خانگی

گوشی شیائومی

گوشی آیفون

تاچ ال سی دی

برد گوشی

گوشی سامسونگ

گوشی هواوی

قیمت یاب

گوشی آنر

ضرب المثل زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد
طراحی سایت دانلود مقاله
خرید مقاله
دانلود مقاله جدید
خرید اینترنتی
کنکور 99
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com